Kontakt

Biljana Trifunović

IFA-INTERNATIONAL FINANCIAL AGENCY d.o.o.

Beograd, ul. Đorđa Nešića br. 2

Tel. 011/208-54-10; 208-54-11; 063 385 262

ifa.biljana@gmail.com

biljana@ifa.co.rs

http://www.ifa.co.rs

24 коментара

24 thoughts on “Kontakt

  1. Poštovana g-đo Trifunović,

    obraćam Vam se sa molbom da u nekom od svojih sledećih postova obradite teme vezane za:
    1. popunjavanje Kontrolnika uvoza/izvoza roba i usluga, posebano me interesuje deo vezan za pravdanje razlika u vrednosti (kakva je to odluka nadležnog organa, kada se ona donosi, ko je donosi, za koje situacije i iznose i sl.),
    2. obaveštavanje nadležnih državnih institucija o svakom uvoznom/izvoznom poslu tj. svakom plaćanju, odnosno naplati iz inostranstva (kada se obaveštava Devizni inspektorat (Ministarstvo finansija), rokovi za podnošenje dokumentacije…).

    Završila sam ekonomski fakultet i od skoro radim na poslovima uvoza i izvoza, pošto nemam nikakvog praktičnog iskustva na ovim poslovima, svaka informacija i Vaš savet bi mi dobrodošao.

    Unapred zahvalna,
    Vera Perić

  2. Postovana Biljana,

    da li je moguce da jedno lice koje je osnivac jednoclanog drustva i njegov direktor, osnuje jos jedno jednoclano DOO privdedno drustvo sa istom delatnoscu, u kome ce takodje biti direktor?
    Svojevremeno je APR bez problema registrovao ovakva drustva , bez obzira na konfilktnost interesa i ostala zakonska ogranicenja. Da li smatrate da je i nakon stupanja na snagu novog Zakona o privrednim drustvima moguce registrovati jedno fizicko lice nekoliko puta kao osnivaca i direktora u jednoclanim doo privrednim drustvima sa istom sifrom delatnosti?

    S postovanjem,
    Marija

    • Poštovana Marija, ni najnoviji Zakon o privrednim društvima ne tretira problematiku koliko jednočlanih privrednih društava može da osnuje jedno lice. Taj problem je bio i u prethodnom zakonu, jedino je Zakon iz 1995 bio precizan gde je bilo naglašeno da jeno lice može da bude osnivač samo jednog jednočlanog društva i neograničeno je bilo u koliko preduzeća sa više osnivača biti osnivač. Ova tema se ni u postojećem zakonu ne pominje, a po prirodi stvari, sve što nije zabranjeno je dozvoljeno. Tako da je moj odgovor na vaše pitanje MOŽE. Sve najbolje vam želim

      • Hvala Vam Biljana na profesionalnosti.
        Potpuno bih se slozila sa Vama, sto se tice zakona iz 1995.godine. Pomogli ste mi da razresim svoju dilemu, kada su u pitanju Zakon o Privrednim drustvima iz 2004, kao i njegov sledbenik, najnoviji zakon, koji je stupio na snagu 1. februara ove godine (2012.)
        Sve pohvale za nacin rada, brigu o klijentima, razumevanje materije kojom se bavite, interdisciplinarnost. ..

        Zelim Vam puno zdravlja, srece i uspeha.

        Marija

  3. Poštovana Biljana,

    imam jedno pitanje na koje odgovor nisam pronašao nigde na netu: šta sa rashodovanom opremom zatvorenog DOO? DOO je bio u stečaju i na kraju zatvoren (na sajtu APR-a je i okačena odluka Privrednog suda o zatvaranju pre 6 meseci).

    Da li preostala oprema (ništa veliko ni bitno, ali ipak postoji par kompjutera, štampač, 3 kanc stola) može da se „baci“ ili mora da se čuva? Da napomenem da kompjuteri nisu u ispravnom stanju, kao ni štampač.

    Bio bih vam mnogo zahvalan na odgovoru

    • Poštovani Nikola, to što ste vi videli na sajtu APR da je firma likvidirana – ugašena, ukoliko niste dobili zvanično rešenje, to ne znači nošta. Nakon rešenja od APR sledi vam kontakt sa Upravom Prihoda, da tu ugasite firmu, kao i da ugasite poslovni tekući račun, da zaključite svoju radnu knjižicu i dosta posla ima oko gašenja firme, mnogo više nego kada je otvarate. Takođe obavestiti lokalnu samoupravu da bi vas oslobodili plaćanja takse za gradsko građevinsko zemljište i firmarinu, /ukoliko ste to ranije plaćali/. Kada to sve završite, onda je firma ugašena. Što se tiče stolova i stolica, to je likvidacioni ostatak koji ostaje vlasniku firme.

  4. Postovana Biljana,

    Molim Vas za pomoc vezano za rubriku pravdanje razlika, odnosno kako se upisuju podaci u ovu rubriku i da li je potrebno i kako izvestavati Devizni inspektorat ili Narodnu banku?

    Konkretno me interesuje sledeci slucaj: Robu od inodobavljaca platili smo avansno u celosti prema profakturi. Medjutim, inodobavljac nam je poslao manju kolicinu, kao i uredan racun uz ovu robu, tako da smo sada u pretplati. Interesuje da li je potrebno i kako upisati ovu pretplatu u knjigu kontrolnika, odnosno da li je potrebno dostaviti neku dokumentaciju Deviznom inspektoratu ili NBS. Takodje, da li je moguce koristiti ovu pretplatu za neki novi uvoz od istog inodobavljaca, ali pod drugim kontrolnikom uvoza, i opet da li je potrebno unositi neke podatke u rubriku Pravdanje razlika, odnosno da li je potrebno dostaviti neku dokumentaciju Deviznom inspektoratu ili NBS?

    Unapred Vam se zahvaljujem!

    S postovanjem,

    Ivana Petrovic

    • Postovana Ivana, vas slucaj ima vise resenja.
      1. Ako je razlika izmedju placene i isporucene robe mala, i ukoliko se to vama isplati vi mozete da uradite otpis potrazivanja, tako sto ce nadlezni organ u firmi da donese Odluku o otpisu potrazivanja, i da tu razliku knjizite na troskove poslovanja, sto vam se ne isplati ako je cifra veca.
      2. Za vise uplacena avansna sredstva mozete da uvezete novu kolicinu robe, i to po istom kontrolniku, da ne bi imali problema sa ispravkom broj kontrolnika kod Deviynog inspektorata, jer prilikom avansnog placanja vi ste dali broj kontrolnika, i on je evidentiran automatski kod DI i NBS, vi ste sa ino partnerom napravili ugovor ili imate porudzbenicu na odredjenu kolicinu robe, poslao vam je manje, sada u sledecoj isporuci salje vam ostatak robe po istom ugovoru i kontrolniku, i tako zatvarate predmet, i ukoliko naknadna isporuka bude vece vrednosti od avansnog placanja samo doplatite razliku, i opet kraj predmeta.
      Bitno je da proverite datume, jer ukoliko je proslo vise od godinu dana od kada ste uplatili avans, za postojecu razliku trebali bi da prijavite kreditni odnos potrazivanje za placenu a ne isporucenu robu.
      Opet sve zavisi kako se resite da zatvorite predmet, ali drugi predlog vam je najbolji. Pozdrav, i sve najbolje!

  5. Postovana Biljana,

    Hvala Vam na brzom i iscrpnom odgovoru.

    Slazem se da je drugo resenje najbolje, ali postoji problem jer je otvoren novi kontrolnik za robu koja je stigla naknadno. Placanje je izvrseno prema inodobavljacu tako sto smo racunali pretplatu iz prve isporuke i doplatili razliku. Da li smo napravili gresku i ako jesmo, kako je mozemo ispraviti? Odnosno da li postoji nacin da se putem pravdanja razlika ispravi greska?

    Unapred Vam se zahvaljujem.

    S postovanjem,
    Ivana Petrovic

    • Postovana Ivana, ja sam ovih dana bila jako zauzeta, ali kako se razvila diskusija na blogu gospodja Jadranka vam je dala vec odgovor. Ona je predlozila, sto je sasvim ok da vidite sa poslovnom bankom i sa svojim spediterom da kontrolnik koji ste posle otvorili prakticno stornirate i da ceo posao prebacite na prethodni kontrolnik koji vam je ostao ne zatvoren za razliku. To je sasvim regularan postupak, jeste da malo kosta ali se isplati. Jer ako ste racunali pretplatu iz prve isporuke i doplatili razliku, vi onda imate neslaganje i u drugom kontrolniku, platili ste manje nego sto ste uvezli. Zato je najbolje da kod poslovne banke izmenite u nalogu za placanje broj kontrolnika, a sa spediterom da u JCI takodje izmenite broj kontrolnika. Bicemo u kontaktu, pozdrav

  6. Postovana Biljana,
    obracam se vama sa jednim pitanjem ,da li mogu priljaviti nenaplacenog duga od ino partnera kao kreditni posao kod nbs , proteklo vise od godinu dana od dana izvoza.
    tj.izvoz robe je izvrsen u novembru 2010g.

    • Postovana Izolda, Prijavte odma kreditni posao na obrascu P1 i ako ste to trebali da uradite prvi put 10. januara 2012. godine. Ali kako je Uredba donet pred Novu godinu, prosla je dosta neopazeno. Popunite sad nemojte cekati 10. jul, nego neka vam sada u maju bude prvi izvestaj i navedite da je za I /prvi/ kvartal. registrovace vam kreditni posao, i nastavite da prijavljujete sve dok ne naplatite potrazivanje od vaseg ino kupca. To uradite elektronskom postom jer drugacije ne moze, dobicete obavestenje o registraciji na isti nacin, a ujedno to moze da vam bude jedan od argumenata i dokumenata kojim ce te opominjati svog kuca da vam sto pre plati. Pozdrav

      • Postovana Biljana,
        hvala vam da brz odgovor,tako cu i uraditi.Ali sto se tice naplate da li mozemo prebijati iznos sto je prijavljena kao kreditni posao-odnosno kompenzacija sa ino partnerom?

        • Poštovana Izolda, u pravu ste. Prvi korak je da registrujete kreditni odnos, nakod dobijanja potvrde od Narodne banke da je prihvatila registraciju kreditnog odnosa, onda u drugom koraku možete da uradite komenzaciju.
          Poštovana Izolda, ukoliko sam vam pomogla da razjasnite situaciju, i vi ste odgovorima zadovoljni, onda preporučite ovaj blog dalje svojim prijateljima, kolegama i ostalim osobama koji su u poslu, Hvala

  7. Postovana Biljana,
    Ukoliko ste otvorili novi kontrolnik za istog dobavljaca, a jos niste uvezli robu, nije problem da kod vase poslovne banke izvrsite promenu broja kontrolnika. To cak mozete uraditi i sa brojem kontrolnika na JCI-u, ukoliko ste uvezli robu.( ovo ce uraditi spediter). Naravno i banka i spediter ce vam za ove aktivnosti naplatiti, ali neku simbolicnu sumu.
    Ukoliko se radi o stalnom dobavljacu, mozete kod sledeceg uvoza ponovo iskoristiti i broj kontrolnika kod koga postoji pretplata.
    Pozdrav

    Jadranka

  8. Postovanje Biljana,

    Nedavno sam otkrila vas site i zaista mi se veoma dopada. Vec sam ucestvovala sa komentarom, savetom za Ivanu.
    Kako sam i ja zaduzena za uvoz , izvoz u svojoj firmi, a zivim u Novom Sadu, moje pitanje je kada cete imati ponovo neki seminar ( teme iz spoljne trgovine) . Rado bih ga posetila!
    Pozdrav

    Jadranka

    • Poštovana Jadranka, secam se vašeg kometara, i preporucila sam Ivani ako nije videla da ga primeni. Što se tiče novog treninga u Novom Sadu on je već zakazan za 13.06.2012. i već ih je 9 na spisku prijavljeno, odnosno oni za koje nije bilo prostora 16.05. Baš sam srećna što je jako veliko interesovanje, dodouše tema je vrlo aktuelna. Bilo bi mi veliko zadovoljstvo da se vidimo, radno podružimo i upoznamo u vašem divnom Novom Sadu. Ako ste se rešili javite se gospođi Jeleni Stankov, 021-480-20-85 u Privrednoj komori NS ona će vam dati predračun i registrovaće vaš dolazak. Sve najbolje do skorog viđenja, Biljana

  9. Postovana Biljana,

    Hvala Vam na iscrpnom odgovoru i izvinjavam Vam se na kasnom odgovoru. Takodje zahvaljujem se i Jadranki na pomoci, pomogli ste mi da resim problem.

    Elem, htedoh sa svima vam da podelim iskustvo vezano za problem o kojem smo pisali. S obzirom da je ceo problem iz prossle godine, javili su se dodatni problemi. Banka nije htela da izvrsi izmenu naloga 70, s obzirom da je od prosle godine. Ali i za to postoji resenje! :o) Kontaktirala sam NBS, i oni su me uputili na sledeci link:
    http://www.nbs.rs/internet/cirilica/20/index_bop.html
    na podlink Pitanja, odgovori i instrukcije, tacnije na pitanje br. 7 i odgovor. Sve u svemu, banka moze interno da izmeni nalog (u mom slucaju broj kontrolnika) i overi pecatom.
    Kada se prikupi sva dokumentacija, izmenjen JCI (iako su mi u Deviznom inspektoratu rekli da je izmene moguce raditi samo do 6 meseci, spediter me je ubedio da je to moguce uraditi i kasnije), izmenjen nalog 70 i pismeno objasnjenje zbog izmene, dostavlja se Deviznom inspektoratu.

    Krenula sam sa procedurom i nadam se uspesnom resenju!
    Jos jednom, hvala Vam na pomoci, ovaj blog je sjajno osmisljen i daje konkretna resenja!

    Puno pozdrava,
    Ivana

    P.S. Htela bih da koristim Vasa resenja za nove kontrolnike, medjutim za kontrolnik izvoza postavili ste link za kontrolnik uvoza. Molim Vas da to promenite, jer Vasi kontrolnici daju potpunu preglednost i jednostavnost kod unosa.

  10. Poštovana Biljana,
    sve-sve pohvale za blog.
    Imam jedno pitanje, otvorila sam novi broj kontrolnika za uvoz usluge tj. prevoz robe. Fakture su pratile robu za koju sam otvorila drugi broj kontrolnika. JCI postoji samo za robu i na njoj stoji broj kontrolnika za robu jer su fakture za prevoz prikazane u rubrici 44 na JCI -“ priložene isprave i dodatne informacije“ . Kod plaćanja ću navesti broj iz kontrolnika ali na fakturi je pečat i br.JCI gde je naveden br.kontrolnika za robu što me ustvari i zbunjuje. Da li je ovako ispravno ili ?
    Unapred hvala na odgovoru.
    Pozdrav
    Irena Tot-Segedi

    • Poštovana Irena, prvo da se zahvalim na pohvalama za blog. Hvala, i iskreno se nadam da će uskoro biti još i bolji.
      Što se tiče transporta i kontrolnika. Ukoliko je robu prevozila neka druga strana transportna firma kojoj će te platiti u devizama skroz je u redu novi kontrolnik. On se odnosi na prevoz, i prilikom plaćanja navešćete taj broj kontrolnika. Ukoliko, je na računu za robu iskazano samo kao posebna stavka transportni troškovi, onda vam ne treba novi kontrolnik, transport je iskazn u okviru računa koji se odnosi na robu. To što je u rubrici 44 JCI iskazan transport to je standardan podatak bez obzira da li transport plaćate dobavljaču koji vam isporučuje robu ili sasvim nekom drugom inopartneru koji po nalogu prevozi robu za vas. Ako imate još neku nedoumicu, javite se, sve najbolje.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s